Cookie logo Ennatuurlijk gebruikt ook cookies

Voor een optimale werking van Ennatuurlijk.nl en Mijn Warmte gebruiken wij cookies. Onder andere om de inhoud van de websites beter af te stemmen op uw wensen, verbeteringen aan te brengen en de koppeling met social media eenvoudiger te maken. Bent u bekend met cookies en accepteert u het gebruik ervan? Kies voor 'accepteren'. Wilt u meer weten? Onder instellingen leest u meer over cookies en kunt u uw cookie-voorkeuren aanpassen.

Inloggen op ? Klik dan hier
Bent u een ? Klik dan hier
Ennatuurlijk Logo

U bent hier: vragen & antwoorden - voorschotmanager

Veelgestelde vragen

Hoe werkt de Voorschotmanager?
FAQ arrow image

Om gebruik te kunnen maken van de voorschotmanager heeft u toegang nodig tot Mijn Warmte.

 

Heeft u hiervoor al een account, dan kunt u direct inloggen.

Heeft u nog geen toegang voor Mijn Warmte, meld u zich dan eerst aan. Met de link die u per e-mail toegestuurd krijgt, kunt u uw aanmelding voor Mijn Warmte bevestigen en inloggen. U kunt dan vervolgens gebruik maken van de voorschotmanager.

 

Met de voorschotmanager kunt u online maximaal om de 15 dagen uw meterstand(en) invoeren. Aan de hand van deze standen vergelijken wij dan uw huidige verbruik met het verwachte verbruik en geven u direct een passend voorschotadvies. Volgt u dat advies op en herhaalt u dit iedere twee maanden, dan voorkomt u verrassingen op uw jaarafrekening. Als u het advies opvolgt, wordt het voorschot per de eerst volgende maand aangepast

Wat heb ik aan de Voorschotmanager?
FAQ arrow image

Met de voorschotmanager krijgt u een beter inzicht in uw warmteverbruik. Als uw werkelijke verbruik hoger is dan het verwachte verbruik (waarop uw voorschot is gebaseerd), dan adviseren wij u om uw voorschot te verhogen. Zo voorkomt u verrassingen op uw jaarafrekening.

Zijn er kosten verbonden aan de Voorschotmanager?
FAQ arrow image

Nee. De voorschotmanager is geheel gratis.

Moet ik het advies van de Voorschotmanager opvolgen?
FAQ arrow image

Nee, u hoeft het advies niet op te volgen. Het is wel raadzaam om het advies op te volgen, zo voorkomt u een verrassing op uw jaarafrekening. Als u het advies opvolgt, wordt het voorschot per de eerst volgende maand aangepast

Hoe vaak kan ik mijn meterstand doorgeven?
FAQ arrow image

Er kan enkel een meterstand ingevoerd worden als er nog geen meterstand bekend is van maximaal 15 dagen of jonger. Hoe vaker  u standen doorgeeft, hoe nauwkeuriger wij u een voorschotadvies kunnen geven op basis van uw daadwerkelijke verbruik. Hiermee voorkomt u verassingen op uw jaarafrekening.

Mijn meterstand is niet geaccepteerd, wat moet ik nu doen?
FAQ arrow image

Als uw meterstand in de voorschotmanager niet geaccepteerd is, ontvangen wij daarvan een melding. Wij gaan uw meterstand bekijken en voegen deze alsnog toe. Mochten wij vragen hebben over uw meterstand, dan nemen wij contact met u op.

Mijn grafiek klopt volgens mij niet, hoe kan dit?
FAQ arrow image

Dit kan gebeuren als wij de afgelopen periode geen daadwerkelijke standen van u hebben ontvangen.

Ik heb een WKV aansluiting, kan ik gebruik maken van de Voorschotmanager?
FAQ arrow image

Nee, helaas kunt u geen gebruik maken van de voorschotmanager. Dit kan niet omdat we geen inzicht hebben in uw verbruik en uw verbruikspatroon. Tevens zijn er bij WKV aansluitingen meerdere meters betrokken, hierdoor kunnen we geen inschatting maken in uw verbruik.

Als ik via de Voorschotmanager geadviseerd word om mijn maandelijks voorschot te wijzigen, wat moet ik dan doen?
FAQ arrow image

Dan moet u zelf beslissen of u dat daadwerkelijk wilt doen. Het voordeel van een verhoging van uw maandelijkse voorschot is, dat u aan het einde van het jaar minder hoeft bij te betalen. Het nadeel is dat u een hoger bedrag per maand betaalt. Ook wanneer Voorschotmanager u adviseert uw voorschot te verlagen, is het aan u om te beslissen of u dit wilt. U kunt het voorschot direct online in de Voorschotmanager aanpassen.

Als ik mijn voorschot aanpas o.b.v. het advies van Voorschotmanager, heb ik dan de garantie dat ik niet hoef bij te betalen op mijn jaarrekening?
FAQ arrow image

Indien u het geadviseerde voorschot doorvoert, wordt de kans kleiner dat u moet bijbetalen op uw volgende jaarafrekening. Wij kunnen u echter niet garanderen dat u aan het einde van het jaar niets hoeft bij te betalen. Dit wordt bepaald aan de hand van de meterstand die u doorgeeft en wanneer u deze doorgeeft.

 

Pijl plaatje Mijn Warmte

Online gegevens inzien en wijzigen? Dat kan met MijnWarmte.nl
inloggen Mijn Warmte



Pijl plaatje Mijn Warmte aanvragen

U kunt hier een Mijn Warmte account aanvragen.
aanvragen Mijn Warmte


Menu image