Cookie logo Ennatuurlijk gebruikt ook cookies

Voor een optimale werking van Ennatuurlijk.nl en Mijn Warmte gebruiken wij cookies. Onder andere om de inhoud van de websites beter af te stemmen op uw wensen, verbeteringen aan te brengen en de koppeling met social media eenvoudiger te maken. Bent u bekend met cookies en accepteert u het gebruik ervan? Kies voor 'accepteren'. Wilt u meer weten? Onder instellingen leest u meer over cookies en kunt u uw cookie-voorkeuren aanpassen.

Inloggen op ? Klik dan hier
Bent u een ? Klik dan hier
Ennatuurlijk Logo

U bent hier: vragen & antwoorden - voorschot

Veelgestelde vragen

Hoe komt mijn voorschot tot stand?
FAQ arrow image

Wij berekenen uw voorschot op basis van de temperatuurmethode. Klik hier voor uitleg over de berekening van uw voorschot.

Waaruit bestaat mijn voorschot?
FAQ arrow image

Uw voorschot bestaat uit uw verbruikskosten, vaste kosten, meetkosten en de kosten voor de ter beschikking stelling van de afleverset (indien van toepassing incl. warm tapwaterapparaat) en BTW.

Verbruikskosten: Bestaan uit kosten voor warmte en/of warm tapwater.

Vaste kosten: Bestaan uit vaste kosten voor warmte en/of koude en/of warm tapwater.

Meetkosten en kosten voor ter beschikking stelling afleverset: dit heeft betrekking op warmte.

Op welke manieren kan ik mijn voorschot betalen?
FAQ arrow image

Er zijn verschillende manieren om uw warmtefacturen te betalen. Automatische incasso of per handmatige betaling.

Indien facturen niet via automatische incasso worden betaald zal als bijdrage in de dekking van de extra kosten een toeslag in rekening worden gebracht. Deze toeslag bedraagt bij facturatie via een handmatige betaling € 2,42 (inclusief BTW). Betalen per automatische incasso is gratis.

Hoe verhoog of verlaag ik mijn voorschot?
FAQ arrow image

U kunt zelf uw voorschot verhogen of verlagen door gebruik te maken van de Voorschotmanager. Hiervoor heeft u toegang nodig tot Mijn Warmte. Met de Voorschotmanager kunt u maximaal om de 15 dagen uw meterstanden online invoeren. Aan de hand van deze standen vergelijken wij dan uw huidige verbruik met het verwachte verbruik en geven u direct een passend voorschotadvies. Volgt u dat advies op en herhaalt u dit iedere twee maanden, dan voorkomt u verrassingen op uw jaarafrekening.

Kan ik een overzicht van reeds betaalde voorschotten inzien?
FAQ arrow image

Ja, dat kan in Mijn Warmte. Log in op Mijn Warmte en kies in het linkermenu voor factuurinformatie.

Waarom is mijn voorschot aangepast?
FAQ arrow image

Als uw voorschot is verhoogd, kan dat verschillende oorzaken hebben:

  • De tarieven voor warmte zijn gewijzigd.
  • De nieuwe verbruiksperiode is langer dan 12 maanden. Dat komt voor wanneer de meterstand eerder is opgenomen/doorgegeven dan het moment waarop de jaarafrekening wordt opgemaakt.
  • Als blijkt dat het voorschot niet toereikend is geweest op basis van uw afgenomen verbruik het afgelopen stookseizoen.

Als uw voorschot verlaagd is, kan dat verschillende oorzaken hebben:

  • De tarieven voor warmte zijn gewijzigd.
  • De nieuwe verbruiksperiode is korter dan 12 maanden. Dat komt voor wanneer de meterstand eerder is opgenomen/doorgegeven dan het moment waarop de jaarafrekening wordt opgemaakt.
  • Als blijkt dat het voorschot afgelopen stookseizoen ten opzichte van uw afgenomen verbruik te hoog was ingesteld.

 

Pijl plaatje Mijn Warmte

Online gegevens inzien en wijzigen? Dat kan met MijnWarmte.nl
inloggen Mijn Warmte



Pijl plaatje Mijn Warmte aanvragen

U kunt hier een Mijn Warmte account aanvragen.
aanvragen Mijn Warmte


Menu image