Cookie logo Ennatuurlijk gebruikt ook cookies

Voor een optimale werking van Ennatuurlijk.nl en Mijn Warmte gebruiken wij cookies. Onder andere om de inhoud van de websites beter af te stemmen op uw wensen, verbeteringen aan te brengen en de koppeling met social media eenvoudiger te maken. Bent u bekend met cookies en accepteert u het gebruik ervan? Kies voor 'accepteren'. Wilt u meer weten? Onder instellingen leest u meer over cookies en kunt u uw cookie-voorkeuren aanpassen.

Inloggen op ? Klik dan hier
Bent u een ? Klik dan hier
Ennatuurlijk Logo

U bent hier: vragen & antwoorden - storing

Veelgestelde vragen

Mijn verwarming doet het niet, wat moet ik doen?
FAQ arrow image

Een storing in de warmtelevering is altijd vervelend. Voor een snelle oplossing is het allereerst belangrijk om te weten waar de storing vandaan komt. Kijk hiervoor op onze storingspagina

Wie moet ik bellen bij een storing?
FAQ arrow image

Op onze storingspagina kunt u lezen wanneer Ennatuurlijk het onderhoud verzorgt en wanneer u uw eigen installateur moet bellen. De warmte-unit is van Ennatuurlijk, de binneninstallatie is van de eigenaar van de woning. Voor huurwoningen is dat de verhuurder.

Weet u zeker dat de storing in de installatie van Ennatuurlijk zit? Belt u dan ons storingsnummer voor warmtelevering: 085-2734555.

Is er een collectieve storing?
FAQ arrow image

Als er een collectieve storing bij ons bekend is, melden wij dit op onze storingspagina. Klik hier om de actuele storingen te bekijken.

Mijn storing staat niet bij de actuele storingen
FAQ arrow image

Staat uw storing niet bij de actuele storingen vermeld? Bekijk dan de storingskaart van Ennatuurlijk. Hiermee onderzoekt u snel en eenvoudig de oorzaak van de storing. Binnen enkele ogenblikken weet u of het defect in uw eigen installatie zit, of in die van Ennatuurlijk.

De warmtestoring is verholpen, waarom heb ik nog steeds geen warmte?
FAQ arrow image

Wanneer uw afleverset elektrisch gevoed wordt, kunt u deze resetten door de stekker 10 seconden uit het stopcontact te halen.

Na recente werkzaamheden aan de (binnen)installatie heb ik geen warmte meer.
FAQ arrow image

Als er recentelijk werkzaamheden zijn uitgevoerd aan de (binnen)installatie kan het voorkomen dat hiervoor één of meerdere afsluiters van uw afleverset zijn dichtgezet. Controleert u daarom of alle afsluiters van de warmteset open (in de richting van de leiding) staan. Indien dit niet het geval is, kunt u de afsluiters in de stand ‘open’ zetten.

Waarom wordt mijn woning niet warm genoeg?
FAQ arrow image

Bij lage buitentemperaturen is het voor het op temperatuur krijgen van uw woning van belang dat u alle radiatoren opent. Ook in de ruimten waar u normaal gesproken weinig verblijft. Op deze manier wordt de koude uit uw muren en vloeren verdreven. Indien niet alle radiatoren warm worden, dan ligt dit waarschijnlijk in uw binneninstallatie.

Hoe komt het dat de onderkant van mijn radiator koud is?
FAQ arrow image

Het ontwerp van uw binneninstallatie is bepalend voor de in- en uittredetemperaturen van het cv-water in uw radiatoren. Indien u hier vragen over heeft, neem dan contact op met een installateur.

Waarom wordt een radiator in mijn woning niet warm?
FAQ arrow image

Indien slechts een enkele radiator niet warm wordt, draait u dan de radiatorkraan van de betreffende radiator volledig open. Mocht dit niet helpen, controleer dan wanneer u de overige radiatorkranen van uw radiatoren dichtdraait, of de radiator warm wordt. Hiermee wordt de stroming over deze radiator geforceerd. Is de radiator binnen 5 minuten nog niet op temperatuur, neem dan contact op uw binneninstallateur of verhuurder.

Wat moet ik doen als alle radiatoren niet warm worden?
FAQ arrow image

Controleer of alle radiatorkranen open staan, de afsluiters op de warmteset open staan en of de kamerthermostaat in de juiste stand staat (aan en hoog genoeg). Is uw kamerthermostaat defect, dan neemt u hiervoor contact op met uw binneninstallateur of verhuurder.

Ik heb geen warmte, maar wel warm tapwater.
FAQ arrow image

Heeft u wel warm tapwater maar geen warmte? In dit geval is er wel warmtelevering, maar veroorzaakt de afleverset de storing. Indien u eigenaar bent van uw set, neem dan contact op met uw binneninstallateur of verhuurder. Indien de set in eigendom van Ennatuurlijk is, dan belt u met 085-2734555.

Ik heb geen warm water, hoe kan dit?
FAQ arrow image

Controleer alle tappunten. Indien u op andere tappunten wel warm water heeft, neem dan contact op met uw binneninstallateur.

Indien u op geen enkel tappunt warm water heeft, controleer bij op uw afleverset of alle afsluiters open staan. Controleer daarna of u wel cv-warmte heeft. Controleer hierbij of alle radiatorenkranen open staan en of de kamerthermostaat “vragend” staat. Indien u eigenaar bent van uw warm tapwaterapparaat, neem dan contact op met uw binneninstallateur of verhuurder. Indien het warm tapwaterapparaat eigendom is van Ennatuurlijk, bel dan met 085-2734555.

Ik heb een lekkage aan de afleverset, wat moet ik doen?
FAQ arrow image

Draai alle afsluiters van uw afleverset dicht en bel met 085-2734555.

Wat kan ik doen met een geluidsklacht aan de radiatoren?
FAQ arrow image

Een borrelend geluid in uw leidingen en/of radiatoren, wordt veroorzaakt doordat er te veel lucht in uw verwarmingssysteem zit. Het ontluchten van uw binneninstallatie behoort tot werkzaamheden aan uw binneninstallatie. Indien andere geluiden uit uw radiatoren komen, neemt u dan contact op met uw binneninstallateur of uw verhuurder.

Ik heb een geluidsklacht in meterkast, wat kan ik hier aan doen?
FAQ arrow image

Controleer of het geluid afkomstig is uit de afleverset. Dit doet u door alle afsluiters te sluiten, waardoor er geen doorstroming meer is over de set. Wanneer het geluid niet stopt, dan is dit waarschijnlijk niet afkomstig uit de afleverset. Ga dan na waar de geluidsbron zich bevindt. Indien het geluid stopt, dan ligt de geluidsoorzaak in de afleverset. Indien u eigenaar bent van uw afleverset, neem dan contact op met uw binneninstallateur of verhuurder. Indien de afleverset eigendom is van Ennatuurlijk, bel dan met 085-2734555.

Hoe controleer ik of mijn warmtemeter goed functioneert?
FAQ arrow image

U kunt het idee hebben dat uw warmtemeter niet goed functioneert omdat uw verbruik hoger is dan verwacht. U kunt meer inzicht krijgen in uw verbruik door wekelijk of maandelijks uw warmtestand te noteren. Wanneer het verbruik meer dan 20% hoger ligt dan uw laatste jaarafrekening, is het verstandig om te testen of uw warmtemeter goed functioneert. Klik hier om de test uit te voeren.

Pijl plaatje Mijn Warmte

Online gegevens inzien en wijzigen? Dat kan met MijnWarmte.nl
inloggen Mijn Warmte



Pijl plaatje Mijn Warmte aanvragen

U kunt hier een Mijn Warmte account aanvragen.
aanvragen Mijn Warmte


Menu image