Cookie logo Ennatuurlijk gebruikt ook cookies

Voor een optimale werking van Ennatuurlijk.nl en Mijn Warmte gebruiken wij cookies. Onder andere om de inhoud van de websites beter af te stemmen op uw wensen, verbeteringen aan te brengen en de koppeling met social media eenvoudiger te maken. Bent u bekend met cookies en accepteert u het gebruik ervan? Kies voor 'accepteren'. Wilt u meer weten? Onder instellingen leest u meer over cookies en kunt u uw cookie-voorkeuren aanpassen.

Inloggen op ? Klik dan hier
Bent u een ? Klik dan hier
Ennatuurlijk Logo

U bent hier: vragen & antwoorden - betalen

Veelgestelde vragen

Ik betaal via automatische incasso, wanneer vind de incasso plaats?
FAQ arrow image

Het bedrag wordt omstreeks de 25ste van de maand geïncasseerd, het betreft de factuur van dezelfde maand.

Ik betaal via handmatige betaling of FiNBOX, wanneer moet ik de factuur betalen?
FAQ arrow image

De vervaldatum staat op uw factuur, u kunt de factuur ook terug vinden op Mijn Warmte.

Ik wil graag via automatische incasso betalen, hoe kan ik dit regelen?
FAQ arrow image

U kunt op Mijn Warmte uw betaalwijze omzetten. U kunt dit doen door te klikken in het menu op 'financiële gegevens'. U klikt dan bij uw 'betaalgegevens' op wijzigen. Als u hier uw betaalwijze omzet, gaat de wijziging per de eerst volgende maand in.

Krijg ik maandelijks geen factuur als ik via automatische incasso betaal?
FAQ arrow image

Nee, u ontvangt geen voorschotfacturen. Alleen de jaarafrekening ontvangt u wel eenmalig per jaar via de post.

 

Waarom krijg ik een herinnering terwijl ik via automatische incasso betaal?
FAQ arrow image

Het is mogelijk dat tijdens de automatische incasso onvoldoende saldo op uw rekening stond. Sinds de invoering van een nieuwe betaalwijze binnen de eurozone (SEPA) zijn de regels rondom automatische incasso's aangescherpt. Als er onvoldoende saldo op uw rekening staat wordt het te incasseren bedrag niet afgeschreven. Sommige banken schrijven het bedrag wel af maar storneren het vervolgens weer. Vóór SEPA probeerde uw bank de volgende 30 dagen alsnog te incasseren. Het termijn is nu verkort naar 5 dagen. Zorg ervoor dat u tijdens de afschrijving voldoende saldo heeft.

Elke bank hanteert hierbij haar eigen regels. Neem contact op met uw bank om te informeren hoe zij hiermee omgaat.

Een incasso wordt herhaald aangeboden binnen 5 dagen. Als ook deze incassopoging niet lukt, wordt uw termijnbedrag niet meer automatisch geïncasseerd. U ontvangt dan een herinnering van ons.

Kan ik een overzicht van mijn betaalde voorschotten inzien?
FAQ arrow image

Ja, dat kan in Mijn Warmte. Log in op Mijn Warmte en kies in het linkermenu voor factuurinformatie.

Ik krijg herinneringen en aanmaningen, maar ik heb alles betaald.
FAQ arrow image

Wij raden u aan uw betalingen en openstaande facturen te bekijken op Mijn Warmte. Uw betalingen en de incassobrief kunnen elkaar gekruisd hebben.

 

Tip: Betaal via een automatische incasso. Zo heeft u geen omkijken meer naar uw betalingen en betaalt u altijd op tijd.

Mijn betalingsregeling is beŽindigd, moet ik nu alles in een keer betalen?
FAQ arrow image

Helaas heeft u geen gehoor gegeven aan eerdere verzoeken van Ennatuurlijk B.V. om de openstaande factuur voor uw betalingsregeling te betalen. Ook heeft u geen geldige reden gemeld waarom u niet tot betaling zult overgaan. De betalingsregeling is hierbij komen te vervallen.

Waarom betaal ik service- en administratiekosten?
FAQ arrow image

Als u ervoor heeft gekozen om de facturen via handmatige betaling te voldoen, dan betaalt u hiervoor service- en administratiekosten. De kosten bestaan uit een brief, envelop, portokosten en de kosten voor betalingsverwerking. Betalingen via automatische incasso zijn gratis. U kunt zelf eenvoudig via Mijn Warmte uw betaalwijze aanpassen.

Waarom zie ik niet al mijn betaalde voorschotten op de eindafrekening?
FAQ arrow image

Op de eindafrekening verrekenen wij de voorschotten welke betrekking hebben op uw bewoningsperiode. Alle onterecht inrekening gebrachte voorschot(ten) verrekenen wij indien mogelijk met uw eindafrekening, nadat deze is opgesteld. Op Mijn Warmte treft u onder 'factuurinformatie' een update van uw openstaande saldo.

Wat is IBAN?
FAQ arrow image

Het IBAN (International Bank Account Number) is een langer rekeningnummer. Dit nummer dient u te gebruiken bij uw betalingen aan Ennatuurlijk.

Wat is mijn IBAN?

Het bestaat voor een deel uit uw huidige rekeningnummer. Vóór uw rekeningnummer staat een landcode, een controlegetal, letters die uw bank aanduiden en een aanvulling met nullen.

Hulp bij financiŽle problemen
FAQ arrow image

Indien er bij u sprake is van problematische schulden adviseren wij u contact op te nemen met de schuldhulpverlening. Uw gemeente kan u hiermee verder helpen. Voor meer informatie klik hier.


 

Welk rekeningnummer kan ik gebruiken voor mijn betaling?
FAQ arrow image

U kunt een betaling overmaken naar het bankrekeningnummer NL85 ABNA 0242244793* van Ennatuurlijk te Best. Vermeld altijd bij een betaling uw klantnummer, factuurnummer en/of betalingskenmerk.

 

*LET OP! Klanten woonachtig in Water- en Meerrijk of de Torenallee te Eindhoven, dienen de betaling over te maken naar het bankrekeningnummer NL76 ABNA 0242244858. Vermeld altijd bij een betaling uw klantnummer, factuurnummer en/of betalingskenmerk.

 

Op Mijn Warmte kunt u het openstaande saldo bekijken.


 

Pijl plaatje Mijn Warmte

Online gegevens inzien en wijzigen? Dat kan met MijnWarmte.nl
inloggen Mijn Warmte



Pijl plaatje Mijn Warmte aanvragen

U kunt hier een Mijn Warmte account aanvragen.
aanvragen Mijn Warmte


Menu image